Máte málo sodíku a zinku? Zjistěte, jak se to projeví na vašem těle

Sodík
Sodík je důležitá minerální látka, bez ní by lidské tělo nefungovalo. Díky sodíku mohou správně pracovat nervy a svaly, je nezbytný pro přenos nervových impulsů a elektrických signálů v mozku, pomáhá udržovat krevní tlak i rovnováhu tekutin v těle. Podle výzkumů pro normální fungování dospělého organismu stačí přibližně 500 mg sodíku denně, což je asi čtvrt lžičky soli. Dospělý člověk by neměl denně sníst více než 2 g sodíku (5 g soli).

Nesolte příliš!
Příjem sodíku ve stravě je u většiny lidí několikanásobně vyšší, než je denní potřeba, s čímž souvisí i nárůst srdečně-cévních onemocnění, obezity a dalších civilizačních chorob. Odhaduje se, že 60 až 80 procent soli přijímáme ze zpracovaných potravin, 10 až 15 procent z masa a ze zeleniny, dalších 10 až 15 procent ze solničky.

Zinek
Zinek je po železe druhý nejvíce zastoupený kov v těle – 2 až 4 gramy. Je nezbytný pro činnost více než 300 enzymů, které ovlivňují téměř vše – od trávení, hojení ran, stavu kůže a kostí až po reprodukční orgány, plodnost a imunitní systém.

Semínka
Zinek zlepšuje obranyschopnost, zklidňuje nervy, tlumí deprese, spolu s vitamínem B6 snižuje hladinu histaminu i cholesterolu, pomáhá při léčbě chronických onemocnění, například artritidy, osteoporózy, ekzémů či psoriázy, je prevencí proti nachlazení a nachlazení, chlazení a nachlazení. Podporuje i fyzickou zdatnost a výkonnost.

Projevy nedostatku
Nízký příjem zinku může být příčinou nechutenství, oslabené imunity, zrakových poruch, vypadávání vlasů a křehkých nehtů.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram